در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
نیازمندیهای ایران ; رتبه اول گوگل با کلمه کلیدی " نیازمندیهای ایران " مکانی مناسب جهت معرفی شغل،خدمات و تبلیغات شما.

نیازمندی ها

حل اختلافات میان فرزندان

دوشنبه ۲۱ تیر ۹۵ مطالب کودکان و والدین
  • تصویر شماره حل اختلافات میان فرزندان

حل اختلافات میان فرزندان

با بزرگ شدن فرزندان با هم، لحظه هایی پیش می آید که شاهد درگیری و اختلاف میان آن ها باشید این کاملا عادی است و حتی در میان خواهر و برادرهایی که روابط دوستانه و خوبی دارند هم دیده می شود. تحقیقات نشان می دهد که درگیری فیزیکی میان خواهر و برادرها با افزایش سن کاهش می یابد و احساسات منفی در قالب درگیری های کلامی بروز داده می شوند.
برخورد مثبت
با بزرگ تر شدن فرزندان شیوه های برخورد شما نیز با درگیری ها و برخوردهای آن ها باید تغییر کند. با اینکه ممکن است نگران باشید که چرا فرزندان تان با وجود بزرگ شدن و بلوغ هنوز با هم دعوا می کنند، اما آرام باشید و به خودتان بگویید که کم کم اوضاع تغییر می کند. سعی کنید خوش بین و مثبت باشید و به یاد داشته باشید که اختلاف و درگیری میان فرزندان خانواده خیلی عادی و طبیعی است.


عقب نشینی بی طرفانه
وقتی فرزندان تان در موردی با هم اختلاف دارند آماده باشید که حالت بی طرفی به خود بگیرید. آن ها دیگر پیش دبستانی یا دبستانی نیستند. حالا دیگر تجربه و مهارت زیادی کسب کرده اند که به آن ها کمک می کند دعوا و اختلاف خود را به روش های متفاوتی حل کنند. آن ها احتیاج به زمان دارند تا این مهارت و تجربه ها را به شکل عملی و بدون دخالت شما تمرین کنند.


قبول مسئولیت

فرزندان بزرگ تر اغلب در حل و فصل اختلافات خود موفق هستند، اما گاهی هم به حمایت والدین نیاز دارند. اصرار کنید که آن ها کنار هم بنشینند و در مورد مسئله مورد اختلاف شان با هم حرف بزنند. شما هم کنار آن ها بنشینید، اما در کار آن ها اعمال نظر نکنید؛ سعی کنید فقط گاهی نکاتی را یاد آوری کنید تا بحث و گفتگوی شان دارای انگیزه باشد.


پرهیز از بحث و گفتگوی طولانی

هر چقدر فرزندان تان بزرگ تر می شوند احتمال اینکه درگیری شان در طی چند دقیقه تمام شود کمتر است. چون آن ها در این سنین بر سر موضوعات خاص تر و جدی تری اختلاف نظر و درگیری پیدا می کنند. اگر درگیری آن ها بیش از دو ساعت طول کشید بدون اینکه کاملا با موضوع درگیر شوید آن را به پایان برسانید.


اقدام مثبت

بعد از پایان درگیری آن ها را تشویق کنید که با هم توافق کنند که چگونه در آینده از چنین اختلافات و درگیری هایی دوری کنند. آن ها می توانند در مورد راه حل های کلی که برای هر دوی آن ها مناسب و پذیرفتنی باشد به توافق برسند. در هنگام یافتن کلید حل مسایل آن ها را تشویق و تحسین کنید و از این که با روشی عاقلانه و مثبت مشکل خود را حل کرده اند ابراز شادی کنید و بعد مسئله را در همان جا پایان بدهید.

 

  ثبت آگهی رایگان